Til hovedinnhold

Kurs og webinarer

2023

29Sep

Webinar om «JegVet» og «snakkemedbarn.no» for ungdomsskoler

 

Formålet med webinaret er å fortelle om de volds-, overgreps- og mobbeforebyggende verktøyene «Jeg vet» og «snakkemedbarn.no». Disse verktøyene kan også brukes i ungdomsskoler skoler. «Jeg vet» har tema og opplæringsmateriell tilpasset for elever i ungdomsskole.

Vi ønsker å vise hvor enkelt det er å ta i bruk disse kostnadsfrie verktøyene.

 

Påmeldingsfrist:28. september, kl. 10:00.

Les mer og meld deg på her

13Oct

Webinar om «JegVet» og «snakkemedbarn.no» for videregående skoler

 

Formålet med webinaret er å fortelle om de volds-, overgreps- og mobbeforebyggende verktøyene «Jeg vet» og «Snakke med barn». Disse verktøyene kan også brukes i videregående skoler. «Jeg vet» har tema og opplæringsmateriell tilpasset for elever i videregående skole.

Vi ønsker å vise hvor enkelt det er å ta i bruk disse kostnadsfrie verktøyene.

 

Påmeldingsfrist 12.oktober kl.10.00.

Les mer og meld deg på her

2023

18Oct

Digitalt kurs: Korleis snakke med barn og unge om vald og overgrep

 

Etter kurset vil du:

  • ha grunnleggande kunnskap om kva som er viktig i samtalar med barn og unge
  • ha god oversikt over dei digitale kunnskapsplattformane snakkemedbarn.no og jegvet.no
  • ha god kjennskap til simuleringsdelen av snakkemedbarn.no
  • kunne bruke snakkemedbarn.no til undervisning, utvikling og rettleiing i tenesta di
  • kunne bruke snakkemedbarn.no til eigentrening og utvikling i samtalar med barn og unge

Det er gratis å delta. Påmeldingsfrist 13.oktober.

Les mer og meld deg på kurset

Tidligere frokostseminar

Se video: Tidligere frokostseminar

Bekymringsfull seksuell atferd hos barn

Hør Marit fra Statens barnehus snakke med Rona i RVTS Øst om tematikken SSA og møt Hugo i snakkemedbarn.no.
Se video: Tidligere frokostseminar

Foreldresamtalen

Hvordan snakke med foreldre om undringer og bekymringer?
Se video: Tidligere frokostseminar

Møt Iben 9 år: Samarbeid mellom skole og barnevern

I samtale med Iben forteller hun om overgrep. Hvordan kan skolen jobbe videre sammen med barneverntjenesten på en måte som ivaretar Iben?